środa, 20 marca 2013

Konkurs urodzinowy z ETERNO - WYNIKI!!!

Czas na wyniki konkursu urodzinowego z ETERNO! Znów nie ułatwiliście mi zadania - konfituta z kiwi, gruszki w pysznej marynacie, czeko - śliwka z chili, cuda z suszonych pomidorów, ogóreczki na milion sposobów...Chciałabym wyróżnić trzy przepisy, które mnie zaintrygowały, i zdecydowanie trafiają w "moje smaki" : dżem z ananasa i śliwek renklod z dodatkiem cytryny, wanilii i rumu Anety, kurki w winie autorstwa "~elle" i konfitura ze skórek arbuza Ani. Po długiej debacie z samą sobą, musiałam jednak wybrać tylko jednego zwycięzcę. Pozostałe przepisy możecie znaleźć TUTAJ, ja sama na pewno wypróbuję te trzy. A nagroda, zestaw słoiczków marki ETERNO powędruje do Ani. Z taką konfiturą się jeszcze nie spotkałam :)



ZWYCIĘZKI PRZEPIS ANI:


Podczas podróży poślubnej do Gruzji - matko, jak ten czas leci, to już prawie 3 lata temu :) - zakochałam się nie tylko w tym pięknym kraju, ale również i w jego kuchni. Zaraz po powrocie do Polski zakupiłam książkę o kuchni gruzińskiej i w niej właśnie znalazłam przepis na cudowną i niespotykaną w naszym kraju konfiturę ze skórek arbuza. Konfitura zachwyciła nie tylko mnie, ale również i moich przyjaciół. Jest pracochłonna, ale poświęcić trochę czasu na jej przygotowanie.

  • 500 g skórek arbuza
  • 600 g cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ½ laski wanilii

Ze skórek arbuza ściągamy zieloną, wierzchnią warstwę. Resztę kroimy na kawałki o wielkości 3-4 cm. Każdy kawałek nakłuwamy widelcem w kilku miejscach. Sodę rozpuszczamy w połowie szklanki gorącej wody, a następnie mieszamy ją z 3 szklankami zimnej wody. Kawałki skórki arbuza wkładamy do roztworu sody, garnek przykrywamy pokrywką i odstawiamy na 4 godziny w temperaturze pokojowej. Po tym czasie kawałki skórki wyciągamy z garnka i przemywamy 5-6 razy pod bieżącą wodą. Połowę cukru wsypujemy do garnka, zalewamy go 2 szklankami wody. Syrop doprowadzamy do wrzenia, a następnie zmniejszamy ogień i gotujemy go jeszcze przez 10-15 minut. Do wrzącego syropu wkładamy kawałki skórek i od czasu zagotowania gotujemy jeszcze przez 15 minut. Po tym czasie garnek ściągamy z ognia i odstawiamy w chłodne miejsce na 12 godzin. Po upływie 12 godzin do konfitury wsypujemy pozostały cukier, całość zagotowujemy, następnie zmniejszamy płomień do minimum i gotujemy jeszcze przez 3 godziny. Pół godziny przed końcem gotowania wkładamy do garnka pół rozciętej laski wanilii. Gorącą konfiturę przekładamy do czystych i suchych słoików, szczelnie zakręcamy. I gotowe :) 

GRATULUJEMY!


3 komentarze: