niedziela, 28 października 2012

Scones, czyli brytyjska herbatka

Scones to tradycyjne brytyjskie bułeczki z rodzynkami, podawane do popołudniowej herbatki, czyli ' five o'clock tea' . Moim zdaniem są też idealne na niedzielne śniadanko. Maja przyjemną, lekko chrupiącą skórkę i miękki, wilgotny środek. Zawsze podaje się do nich masło, a także dżemy i miód. Ja lubię je również z mascarpone. Moje mi się tym razem troszkę za bardzo przypiekły ;)

Moje bułeczki scones zgłaszam do kolejnego etapu wyborów Kulinarnego Bloga Roku - będę wdzięczna za GŁOSY!

Składniki (15 sztuk)

  • 500g mąki
  • 100g cukru pudru
  • 5 łyżeczek proszku do pieczenia
  • 2 jajka 
  • 200 ml maślanki
  • 60g masła 
  • dwie garście rodzynek
  • szczypta soli



Na początek rodzynki zalewamy ciepłą wodą, i odstawiamy na minimum 30 minut. W tym czasie przygotowujemy ciasto. Do miski wsypujemy mąkę, cukier puder i proszek do pieczenia, dodajemy miękkie masło i rozgniatamy je palcami mieszając z sypkimi składnikami. Kiedy masło połączy się z mąką w drobne grudki dodajemy jedno jajko i maślankę. Najpierw mieszamy całość łyżką, a kiedy przestanie się bardzo lepić  wyrabiamy ciasto rękoma. Jeśli nadal jest zbyt lepkie, podsypujemy mąki, jeśli się nie lepie - dodajemy więcej maślanki.
Kiedy ciasto jest wyrobione, dodajemy odsączone, oprószone odrobina mąki rodzynki. Zagniatamy ciasto, rozwałkowujemy je na placek około 3 cm grubości i z niego obręczą, lub szklanką (użyłam pucharka do lodów) wykrajamy okrągłe placuszki. Układamy je na blasze wyłożonej papierem pergaminowym, wierzch smarujemy rozbełtanym jajkiem, i wstawiamy na około 10 minut do piekarnika nagrzanego do 220 stopni. Podajemy kiedy ostygną.









3 komentarze:

  1. Coś dla mnie:)
    Idealne bułeczki na śniadanie, bez czekania na wyrośnięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. może wyślesz w pudełeczku dwie na pomorze?:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, te bułeczki najsmaczniejsze są w ciągu doby po upieczeniu :)

      Usuń