czwartek, 31 maja 2012

Migdałowe muffinki z cytrynowym kremem

Chciałam upiec muffinki, bo napatrzyłam się na piękne ozdoby z czekolady i planowałam stworzyć podobne by udekorować nimi moje babeczki. Ozdoby nie wyszły... Ale za to babeczki są przepyszne a kupne cukrowe koraliki wcale nie prezentują się źle ;)

Składniki (na 18 babeczek):

  • szklanka cukru
  • 1/2 kostki masła
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki mleka
  • po 1/2 łyżeczki soli i sody oraz 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka esencji migdałowej


Masło musi być dość miękkie. Miksujemy je z cukrem na puszystą pasę. Ciągle miksując dodajemy kolejne składniki - najpierw płynne, później sypkie. Kiedy wszystkie składniki połączone są w jednolitą masę, napełniamy ją foremki do muffinek do 2/3 wysokości. Pieczemy przez 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Odstawiamy je do ostygnięcia i przygotowujemy krem. Potrzebne nam będzie: szklanka cukru pudru, pół kostki masła, sok i otarta skórka z jednej cytryny, łyżeczka ekstraktu waniliowego, 2 łyżki mleka. Wszystkie te składniki dokładnie ucieramy z dość miękkim masłem. Bajecznie proste! Tak powstałym kremem dekorujemy nasze babeczki.





      






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz