czwartek, 17 maja 2012

Krem-pure z pieczonych warzyw

Jakoś zawsze tak mi wychodzi, że kupuję o jednego ziemniaka, marchewkę, czy inne warzywo za dużo. I później  zostaje taki jeden ziemniak, i głowię się co z nim jednym mam zrobić. Więc zebrałam takie "resztki" i zmajstrowałam puszysty, pyszny krem. Bo nie znoszę wyrzucać jedzenia.

Składniki:

  • marchewka
  • pietruszka
  • duży ziemniak
  • burak
  • oliwa
  • sól i pieprz
  • łyżka masła
  • gęsta śmietana
  • 1,5 szklanki bulionu
  • czosnek


No to tak - warzywa szorujemy, kroimy w dość grube plastry, skrapiamy oliwą i oprószamy solą. Układamy na blasze i pieczemy 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Upieczone warzywa wrzucamy do miski, dodajemy masło i bulion i dokładnie wszystko miksujemy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dodajemy tez czosnek - ile kto lubi. A śmietanę jak kto woli - można dodać od razu i ładnie zmiksować, lub dodać "na zupę" - ja właśnie tak zrobiłam. Fajnie będzie do tego pasowała odrobina estragonu, lub zioła prowansalskie.








4 komentarze:

  1. ale ładny kolorek ma ten kremik

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny kolor! uwielbiam zupy krem

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja uwielbiam takie jedzonko, szczególnie jeśli zawiera w sobie buraka to ma mój głos :)

    OdpowiedzUsuń