piątek, 30 marca 2012

Kruche rogaliki z powidłami

Coś słodkiego na weekend! Bo wychodzi ich naprawdę dużo, i świetnie smakują przez kilka dni, więc można nimi częstować zapowiedzianych (i niezapowiedzianych) weekendowych gości, a później jeszcze zjeść do porannej kawy na osłodę poniedziałku. O ile coś zostanie... A moje rogaliki wystartowały w konkursie na kulinarny blog roku - glosy można oddać TU! 

Składniki (32 - 40 rogaliki)

  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • 2 żółtka
  • 200g masła
  • 1/4 szklanki cukru pudru + do posypania rogalików
  • 1 czubata łyżka kwaśnej, gęstej śmietany
  • szczypta soli
  • marmolada lub powidła



Wyrabiamy ciasto z mąki, masła, żółtek, cukru pudru, kwaśnej śmietany i szczypty soli. Kiedy masa jest gładka i jednolita, zawijamy ją w folie spożywczą i chowamy do lodówki na 2-3 godziny. Po schłodzeniu dzielimy ciasto na 3 mniej więcej równe części. Każdą część kolejno rozwałkowujemy na posypanej mąką stolnicy (lub innej gładkiej powierzchni) na około 2 milimetrowe placki. Aby były równe wykrajamy koło, na przykład miską, o średnicy około 25 cm. Koło dzielimy na 8 równych trójkątów i przy zewnętrznej krawędzi układamy małą łyżeczkę powideł - polecam powidła lub marmoladę, dżem jest za rzadki i może wypływać w czasie pieczenia. Trójkąciki zwijamy i formujemy rogaliki.






Układamy je na blasze wyłożonej pergaminem i pieczemy przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Powinny być delikatnie złociste. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem.




A moje dzisiejsze rogaliki spakowały manatki i powędrowały karmić wygłodniałych studentów pewnej filologii.



9 komentarzy:

  1. właśnie wyjęłam z pieca, są znakomite! tylko trzeba uważać pod koniec pieczenia bo łatwo można przypalić, a przynajmniej mi to nie przychodzi z trudem;]
    pozdrawiam i dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, kiedy się upieką ze złociutkich dość szybko zmieniają się w spaloniutkie ;)
      Smacznego!

      Usuń
  2. pyszne rodzina zachwycona!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Są rewelacyjne :-) Bardzo dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. robione już 2 razy, za każdym razem smakują obłędnie, dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. upiekłam, są ok, ale nie jestem zachwycona, jak na "moje oko" za dużo masła, zmieniłabym proporcje

    OdpowiedzUsuń
  6. przepis fajny i prosty do zrobienia ale sztuka jest uformowac fajne rogaliki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. godny polecenia i to właśnie uczyniłam polecając stronę dalej:) mój debiut rogalikowy, a przepis bardzo prosty i przede wszystkim bardzo smaczne mi wyszły!! :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń